1,443
2 دقیقه

هفته ۳۶ حاملگی دوقلویی

وزن دوقلوهای شما تا زمان تولد ممکن است به ۳.۴ کیلوگرم برسد و قد آنها حدود ۵۱ سانتی متر خواهد بود. البته وزن بین ۲.۵ کیلوگرم تا ۳.۸ کیلوگرم طبیعی در نظر گرفته می شود.

حدود نیمی از دوقلو ها، پایان هفته ۳۶ بارداری متولد می شوند که برای دوقلویی طبیعی در نظر گرفته می شود. همه اعضای بدن آنها کامل شده است، اگرچه ریه ها آخرین عضوی هستند که کامل می شوند. یکی از دوقلو ها معمولا به سمت حفره لگن حرکت می کند.
بیشتر مو های کرکی که از هفته ۲۶ بدنشان را پوشانده بود می ریزد، و بیشتر ماده چرب کرمی رنگی که سطح بدنشان را پوشانده بود هم از بین می روند، و دوقلو های شما آنها را قورت می دهند. و این مواد همراه با سایر مواد ترشحی در روده آنها ذخیره می شود. و اولین مدفوع بعد از تولد او را تشکیل خواهد داد، که مکونیوم نامیده می شود.
مایع آمنیونیک اطراف آنها که ابتدا شفاف بود، حالا کمی کدر می شود. و لایه خارجی پوست آنها ریزش پیدا می کند و پوست جدیدی نمایان می شود. انقباضات بدون درد رحمی (براکستون هیکس) که در یک قلویی در ۲ ماه آخر شروع می شد، درحاملگی دوقلویی خیلی زودتر دیده می شود. وفشار حاملگی دوقلویی باعث می شود دهانه رحم زودتر باز شود و مادر آماده زایمان شود.
ناخن ها : ناخن های دست و پای آنها حالا بلند شده است.
پوست : بیشتر مو های کرکی روی پوست بدن آنها و همینطور ماده کرمی چربی که سطح بدنشان را پوشانده بود ریزش پیدا میکند و کودک شما آنها را می بلعد و با اولین مدفوع بعد از زایمان به صورت ماده تیره رنگی به نام مکونیوم دفع می کنند.
رحم : انقباضات رحمی(براکستون هیکس) حالا معمولا به دفعات بیشتری دیده می شود.

هفته ۳۶ حاملگی دوقلویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب جدید

محبوب ترین مطالب

دسته بندی مطالب

دسته‌ها

فهرست