1,749
2 دقیقه

هفته ۳۲ حاملگی دوقلویی

دست ها،پاها و بدن دوقلوهای شما همچنان به رشد خود ادامه می دهند و با سر آنها متناسب می شوند. در هفته ی ۳۲ ، هر قل حدود ۱.۷ کیلوگرم وزن دارند و قد آنها حدود ۴۲ سانتی متر است. حالا از هر وقت دیگری بیشتر به یک نوزاد شباهت دارند.

شما ممکن است احساس کنید که حرکات آنها به زیادی قبل نیست. نگران نشوید، علت آن کم بودن فضای اطراف آنهاست. تا زمانی که لولیدن آنها را احساس می کنید، مطمأن باشید در وضعیت مناسبی هستند. آنها تا زمان تولد حداقل ۶۰۰ گرم دیگر وزن اضافه می کنند.
اعضا داخل بدن آنها همچنان در حال تکامل هستند و آنها میزان زیادی آب را از مثانه ی خود عبور می دهند که تمرین خوبی برای ادرار کردن بعد از تولد است. در این مرحله کودکان شما خواب هم میبینند و این حالت تا زمان تولد ادامه خواهد داشت.
بعضی بچه ها موی کامل بر سر دارند و بعضی فقط دسته ای مو، موهای ضخیم هنگام تولد به معنی ضخیم بودن مو ها در مراحل بعدی زندگی شان نیست.
دوقلوهای تا این مرحله برای آمادگی زایمان باید سروته شده باشند. بطوریکه سر آنها در قسمت پایین قرار می گیرد. بعضی بچه ها ممکن است مجددا بچرخند.
جمجمه آنها هنوز کاملا انعطاف پذیر است و به هم جوش نخورده است. که این مسأله زایمان را برای آنها آسان تر می کند. اما استخوان های قسمت های دیگر محکم شده اند. پوست آنها حالا نسبت به قبل قرمزی و چروک کمتری دارد. اگر شما تا به حال با دوقلوهایتان صحبت نمیکردید، حالا وقت مناسبی برای شروع این کار است. حالا شنوایی آنها به میزان بیشتری کامل شده است. نوزادان به صدای با زیر و بم بالا توجه بیشتری نشان می دهند.
مو : بعضی بچه ها یک سر پر مو دارند و بعضی فقط دسته ای موی نرم و کرکی روی سر آنهاست.
رحم : با فشاری که رحم شما حالا بر روی معده و دیافراگم شما می آورد، ممکن است احساس سوزش سر دل و یا کوتاه شدن نفس داشته باشید

هفته ۳۲ حاملگی دوقلویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب جدید

محبوب ترین مطالب

دسته بندی مطالب

دسته‌ها

فهرست