1,526
2 دقیقه

هفته ۳۰ حاملگی

طول قد کودک شما حالا کمی بیشتر از ۳۹ سانتی متر است (از سر تا پا ) ، رشد قدی او از این پس کندتر خواهد شد. ولی افزایش وزن او همچنان تا زمان تولد ادامه خواهد یافت، و وزن او در این زمان حدود ۱.۳ کیلوگرم خواهد بود.

ریه ها و سیستم گوارش او تقریبا بطور کامل رشد کرده است. او همچنان چشمانش را بازو بسته می کند. او حالا حتما شاهد آنچه در رحم شما می گذرد می باشد. تاریکی را از روشنایی تشخیص می دهد، و اگر یک منبع نور را به سمت شکمتان روشن کنید، کودک شما آن نور را با حرکت سر دنبال می کند و یا حتی سعی می کند که آن نور در حال حرکت را با دست بگیرد.کودک شما وقتی به دنیا بیاید از توان بینایی پایینی برخوردار است. نوزاد تنها قادر است فاصله ی بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی متری را ببیند. کودکان با وضیعت بینایی نرمال، تا سن حدود ۸ سالگی است که به ۲۰/۲۰ توان بینایی خود می رسند(همانند بزرگسالان).
کودک شما حالا ابرو دارد و می تواند مژهایش را تکان دهد و به هم بزند. حدود ۱ لیتر مایع آمنیوتیک او را احاطه کرده است. اما هچنانکه بزرگتر می شود، میزان این مایع کمتر خواهد شد و اتاق او کوچکتر.
اگر احساس تنگی نفس و یا کم آوردن نفس کردید نگران نشوید. چرا که با بزرگ تر شدن کودک شما رحم شما به دیافراگم فشار می آورد و این احساس را برای شما ایجاد می کند.
اما در حاملگی اول حدود هفته ی۳۴ و در حاملگی های بعدی ، قبل تولد سر کودک شما پایین رفته و وارد لگن می شود، تا برای زایمان آمادگی ایجاد شود. و این موجب می شود، غذا خوردن و تنفس برای شما راحت تر شود.
مایع آمنیوتیک : حدود یک لیتر مایع کودک شما را احاطه کرده است که تا چند هفته ی آینده به بالاترین میزان خود رسیده و بعد شروع به کاهش می کند.
چشم : کودک شما قادر است فرق بین روشنایی و تاریکی را تشخیص دهد. هنگام تولد بینایی او حدود ۲۰ از ۴۰۰ است، بنابراین او تنها فاصله ی چند سانتی متری از صورت خود را تشخیص می دهد.
رحم : همچنانکه رحم شما بزرگ و بزرگترمی شود، شما ممکن است راحت ترتعادلتان را از دست بدهید.

هفته ۳۰ حاملگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب جدید

محبوب ترین مطالب

دسته بندی مطالب

دسته‌ها

فهرست