1,503
2 دقیقه

هفته ۲۹ حاملگی

کودک شما حالا کمی بیشتر از ۱ کیلو وزن دارد و اندازه او از سر تا انگشتان پا در حدود ۳۹ سانتی متر است. مو های سر او خوب رشد کرده است. اگر فرزند شما پسر باشد، بیضه های او از کنار کلیه ها به سمت پایین حرکت می کنند تا از طریق کشاله ران به محل اصلی خود برسند. واگر دختر باشد کلیتورس او برجسته می باشد و هنوز توسط لبیا های کوچک پوشیده نشده است. در چند هفته ی آخر قبل تولد لبیاها در حدی رشد می کنند که کلیتورس را میپوشانند.

سر کودک شما بزرگتر می شود تا فضای کافی برای مغز در حال رشد را فراهم کند.تا پایان این هفته، تقریبا همه ی بچه ها به صدا و نور واکنش نشان می دهند.
نیاز های تغذیه ای کودک شما در طی سه ماه آخر به حداکثر خود می رسد. و شما به میزان زیادی از پروتیین،ویتامین C ، فولیک اسید، آهن و کلسیم نیاز دارید. استخوانبندی او در حال محکم شدن است و مغزو عضلات و ریه ها در حال کاملتر شدن.
همینطورکه شکم شما بزرگ و بزرگتر می شود، خواب شبانه برای شما سخت تر می شود. اکثر مادران در این سه ماه آخر خوابهایی مرتبط با کودکشان می بینند.
استخوان : استخوانبندی کودک شما در حال محکم شدن هستند ، و روزانه ۲۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت می کنند.
سر: سر کودک شما بزرگ و بزرگتر می شود تا مغز او را در خود جای دهد. مغزی که بیلیون ها سلول عصبی در آن در حال رشد هستند.
رحم : اگر به پشت بخوابید ممکن است احساس سرگیجه کنید. علت آن این است که رحم در حال رشد شما بر ر وی رگ هایی که خون را به قلب بر میگردانند فشار وارد کرده و خون کمتری به قلب بر میگردد.
مقعد : احتمال ابتلا به هموروئید ( بواسیر ) در بارداری شایع است که معمولا چند هفته بعد از زایمان برطرف می شود.

هفته ۲۹ حاملگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب جدید

محبوب ترین مطالب

دسته بندی مطالب

دسته‌ها

فهرست