1,422
2 دقیقه

هفته ۲۰ حاملگی دو قلویی

اندازه ی کودکان شما از سر تا پاشنه ی پا حدود ۲۶ سانتی متر است.

در این هفته، موهای سر آنها شروع به رویش می کنند. و حس های شنوایی، بویایی، چشایی، بینایی و لامسه کامل می شوند و در مغز محل اختصاصی خود را پیدا می کنند.
وقتی دوقلوها به دنیا می ایند ,حس بویایی آنها قویتر از سایر حس هاست و به همین دلیل بلافاصله قادر به تشخیص شما هستند.
اکثر مادران حرکات دوقلوها را بین هفته های ۱۸ تا۲۲ احساس می کنند. و اگر قبلا حاملگی داشته اند، ممکن است زود تر تشخیص دهند.
حرکات دوقلوها ممکن است گاهی در حدی باشد که مادر را طی شب از خواب بیدار کند. یک ماده سفید و چسبنده و چرب بنام ورنیکس پوست آنها را می پوشاند که هم از پوست آنها حفاظت می کند وهم بعد از تولد مانع از عفونت می شود. کودکان شما مایع آمنیوتیک موجود در کیسه آب را قورت می دهند که تمرین خوبی برای سیستم گوارش آنهاست. ابرو و پلک های آنها کامل شده اند و ناخن ها ,انتهای انگشتان را می پوشانند.
مطمئن شوید که در حد کافی آهن مصرف می کنید، چرا که مادرانی که بارداری دوقلویی دارند نیاز به اهن بیشتری دارند . اهن در غذاهایی مانند گوشت قرمز، ماهی، مرغ، عدس و اسفناج و…………. می باشد ,ولی شما نیاز به مصرف قرص مکمل آهن نیز دارید.

رحم : قله ی رحم , اکنون ۵ سانتی متر بالاتر از ناف شما قرار می گیرد.
روده : ماده ی سبز تیره (نزدیک به سیاه) و چسبنده به نام مکونیوم در روده آنها جمع می شو که به صورت اولین مدفوع بعد ازایمان دفع خواهد شد.
پوست : پوست کودکان شما با ماده سفید و چرب و لغزنده ای بنام ورنیکس پوشیده می شود که از پوست کودک شما داخل مایع آمنیوتیک ,محافظت می کند.

هفته ۲۰ حاملگی دو قلویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب جدید

محبوب ترین مطالب

دسته بندی مطالب

دسته‌ها

فهرست